13 April 2011

عکس/ استفاده از رزمی کاران در سرکوب تظاهرات

چند ماه پیش و در جریان افشای اسناد ویکی لیکس، در یکی از این اسناد به این نکته اشاره شده بود که وزارت اطلاعات ایران از رزمی کاران برای سرکوب تظاهرات و نیل به اهداف خود استفاده می کند. حتما به یاد دارید که چندی پیش، شخصی به عنوان قاتل دکتر علیمحمدی معرفی گردید که از قضا او هم رزمی کار از آب در آمد.
ولی در مطلب امروز خود قصد دارم، عکسی از حضور این رزمی کاران در یکی از تظاهرات های جنبش ما هستیم در سال 87 در مشهد قرار دهم. قبل از هرچیز، از همه بابت کیفیت نسبتا پایین عکس ها عذر خواهی می کنم. حجم عکس ها زیاد بود و برای قرار دادن روی بلاگ مجبور شدم حجم آنها را کم کنم. 
این عکس ها مربوط به تظاهرات روز هفتم تیر 1387 در پارک ملت مشهد است. البته تعداد عکس ها بسیار بیشتر بود و بخصوص از نیروهای رزمی کار، عکس های بیشتر و بهتری داشتم. در حقیقت دو سی دی پر از عکس داشتم که به جرات می توانم بگویم تنها عکس هایی است که در آن روز گرفته شده و تا به حال پخش نشده است. روزی که  اطلاعاتی ها به منزلمان ریختند و کامپیوتر و تعدادی از سی دی هایم را ضبط کردند، این دو سی دی را که در محلی مخفی کرده بودم، پیدا نکردند. خودم به تازگی این سی دی ها راپیدا کردم. ولی بعد از این دو سال مقدار زیادی از عکس ها خراب شده بود که متاسفانه عکس های این نیروهای رزمی نیز در بین آن ها بود. به همین دلیل تنها چند عکس برایم باقی مانده که آنها را در اینجا قرار می دهم.
ابتدا در مورد روز هفتم تیر: این دومین فراخوان اعتراض جنبش "ما هستیم" در مشهد بود. فراخوان قبلی روز جمعه 24 خرداد 87 بود که در چند پست قبل (پست دموکراسی یا دیکتاتوری اکثریت) در مورد آن توضیح دادم. محل تجمع پارک ملت مشهد بود. از حدود 4 یا 5 کیلومتر مانده به محل تجمع در تمامی مسیرها پلیس و ماشین های نیروی انتظامی در فواصل 50 متری ایستاده بودند.  قسمت جنوبی پارک ملت پر از نیروهای ضد شورش و یگان ویژه بود که در مقابل جمعیت درون پارک که کم هم نبودند، گارد گرفته بودند.  قسمت غربی پارک پر از نیروهای ضد شورش بود که مجهز به جلیقه ضد گلوله و نوعی اسلحه (که نامش را نمی دانم) بودند. در قسمت شرقی پارک، موتور سواران که بسیار زیاد بودند مانور می دادند. ولی در مرکز پارک....
در مرکز پارک و در میان چمن ها، عده ای با لباس نارنجی مشغول به کارهای رزمی بودند. عده ای از نیروی انتظامی هم با آنان همراه بودند. یکی از "نادوستان" من(که بعدا فهمیدم جزء عوامل اطلاعات بسیج هست) پس از این تجمع به من گفت که این لباس نارنجی ها را از یک سری مراکز رزمی می آورند و با یگان ویژه همراهی می کنند. در آن موقع زیاد حرفش را جدی نگرفتم. ولی در قضایای سال 88 این موضوع برایم مثل روز روشن شد.
تمامی عکس ها در ابعاد بزرگ هستند. حتما روی آنها کلیک کنید تا تصویر بزگ را ببینید.
این تنها عکس سالمی است که از یکی از این نیروهای لباس نارنجی دارم :
 عکس دوم متاسفانه زیاد واضح نیست. برای دقیقتر دیدن، آن را بزرگ کنید(روی تصویر کلیک کنید) تا متوجه حضور این نیروها در بین مردم در گوشه ای از تصویر شوید:
و این هم چند عکس دیگر از حضور نیروهای ضد شورش در آن روز:

ورود نیروهای یگان ویژه به محل تجمع چندین ساعت پیش از شروع آن:



مستقر شدن نیروهای یگان ویژه در پارک ملت ساعاتی پیش از شروع تجمع:
باز هم تاکید می کنم حتما روی تصاویر کلیک کنید تا آنها را با سایز اصلی ببینید.
این مطلب در بالاترین

No comments: