01 March 2011

خبرهای تکمیلی از تجمعات 10 اسفند/ درگیری های شدید در میدان انقلاب

بخش انگلیسی خبرگزاری فرانسه(فرانسه 24): نیروهای امنیتی به سوی معترضان گاز اشک آور شلیک کرده اند.
 رادیو آلمان:
از میدان انقلاب درگیری شدید میان معترضان و نیروهای انتظامی گزارش شده است. یک شاهد عینی هم می‌گوید که صدای تیراندازی شنیده اما ندیده است که کسی زخمی شود. همچنین از خیابان کارگر تهران نیز درگیری شدید گزارش ‌شده است. یک شهروند تهرانی از برخورد خشونت‌آمیز نیروهای انتظامی در خیابان ولی‌عصر با مردم خبر می‌دهد. وی می‌گوید این نیروها به مردمی هم که از پاساژهای در حال تعطیل خارج می‌شود حمله می‌کنند. جمعیت معترضان در حال افزایش است. یک شاهد عینی به دویچه وله گفت از خیابان جمال‌زاده تا میدان انقلاب گروه‌های مختلف مردم حضور دارند و به صورت پراکنده شعار می‌دهند. چندبار برای پراکنده کردن مردم گاز اشک‌آور شلیک شده است. این شاهد عینی می‌افزاید که جمعیت نسبت به ۲۵ بهمن بیشتر به نظر می‌رسد.
سایت کلمه:
تهاجم نیروهای لباس شخصی و امنیتی به مردم معترض در خیابان های مرکزی تهران بویژه میدان انقلاب شدت یافته است.گزارش خبرنگاران کلمه حاکی است که نیروهای گارد ضد شورش با باتوم، شوکرهای برقی و گاز اشک آور به مردم تجمع کننده حمله کرده اند.صدای شلیک گلوله هایی که مشخص نبوده مربوط به گلوله های واقعی است یا گلوله های پلاستیکی نیز در میدان انقلاب و خیابان های اطراف شنیده شده است.
تجمع مردم با تاریک شدن هوا بارها و بارها در خیابان انقلاب و خیابان های منتهی به آن شکل گرفت و هر بار با حمله نیروهای گارد ضد شورش به ناچار پراکنده شدند.شعار اصلی مردم به هنگام حمله نیروهای امنیتی و انتظامی “یا حسین، میرحسین”و مرگ بر دیکتاتور” بوده است.
گزارش خبرنگاران کلمه همچنین حاکی است که از حوالی ساعت ۱۸:۳۰ امروز نیروهای بسیج، لباس شخصی و گاردهای ضد شورش از تردد مردم از سمت چهار راه ولی عصر به سمت میدان انقلاب جلوگیری می کنند و عملا ورودی های خیابان های مختلف را به میدان انقلاب مسدود کرده اند.
چند خبر تایید نشده هم از آتش زدن دو ون نیروی انتظامی در میدان انقلاب حکایت دارد.
سایت سحام نیوز:
 ساعت حدود ۶ عصر در ضلع شمالی ميدان انقلاب هسته اوليه تظاهرات اعتراضی شکل گرفت و مردم شعار مرگ بر ديکتاتور سر دادند. از ميدان امام حسين نيز گزارش شده است که هسته های اوليه تظاهرات شکل گرفته اند و شعار مرگ بر ديکتاتور و يا حسين ميرحسين سر ميدهند. تجمعات مردم در اين منطقه نيز با حملات گسترده نيروهای پليس روبرو بوده است. بنا به اين گزارش در ضلع شمالی ميدان ازادی دسته های چند صد نفری مردم به صورت پراکنده شکل گرفته و به شعار دادن پرداختند.

No comments: